Toby

一砖一瓦搭建自己的避难所

https://cr-sketches.lofter.com/
Forest Whitaker - Bad Books

Forest Whitaker

歌手:Bad Books

所属专辑:


second half right?

We started a fire;
我们点燃了星星之火
that was never supposed to burn out.
它本应一直燃烧
You started a band;
你成立了一个乐队
that cool for a while but it turned pretty bland.
拉风了一阵 最后又归于平淡

I started to fight;
我挑起了一场争执
with the neighbor next door
和隔壁的邻居吵了一架
and his pesky wife.
还有他讨人厌的老婆
you started a job;
你新接了一项工作
that you hate when your sober
头脑清醒时你恨透了它
and hate even more when you're not
喝得醉醺醺时更甚
I know you hate me too,
我明白你亦恨我
always say you do
你一直这么说

And you moved to Japan;
你搬去了日本
thought a clean bill of health and a camera
以为一张健康证明和一部相机
could show you the plan.
就能为你指明前程
I bought a bird that repeats what i say,
我买了一只会学说话的鹦鹉
but "I’m lonely" is all that he’s heard.
而它只学会了一句“我很孤独”
You found a guy,
你有了新欢
that is clearly that is opposite me
完全是和我相反的模样
with the black-motored bike
骑着他黑色的摩托车
I digged around,
我徒然地挖掘着过往
but its just like a movie that it's picture
但记忆就如画面鲜活的电影
is off with the sound
却消失了一切声响
I know you hate me too
我明白你亦恨我

You always say you do
你一直这么说

And you started to write
你开始写作
it was subtle at first
起先的微妙
but the danger was clearly insight
隐藏不住内含的危险
I don't reply
我从不回复
due to a lack of an ego
因了那缺乏的自我
and laziness that cuts like a knife
以及那锋利如刀般的懒惰
You say that you're good
你一直说自己过得很好
had a baby with Micah
和Mical有了一个孩子
and named him Forest Whitaker
并将他命名为Forest Whitaker
I'm laying low
我将姿态放到最低
on a probable chance
也许有那么一个机会
you convince me to give him a home
让你说服我给他一个温暖的家
I know you hate me too
我明白你亦恨我
You always say you do
你一直这么说
and I know you that hate me too
我明白你亦恨我
always say you do.
你一直这么说


上一篇 下一篇
评论
©Toby | Powered by LOFTER